הקשר בין מחירי הדיור לאחוזי האבטלה

הקשר בין האבטלה הנמוכה לירידה בביקושים לדירות:

שוק הנדל"ן הישראלי מזמן לנו תופעות ייחודיות שלא נראו במקומות אחרים.

כשמדברים על שוק הנדל"ן הישראלי, המילה הראשונה שקופצת, בועה, אך אין הדבר נכון! בועה משמעותה ניפוח מלאכותי של מחירים, כבר 3 שנים אני שומע את אלו ש"יושבים" על הגדר ומחכים לירידת מחירים, לאותם אנשים אני אומר, גם אם ירדו המחירים ב-20% על הנייר הרי שהפסדתם כי מחירי הדיור קפצו ב-3 שנים האחרונות ב-35% ומעלה.

רבים משווים את המשבר שקרה ב-2008 בארה"ב למצב כיום בישראל, אותם אנשים חוטאים לאמת, אין 5% דמיון אפילו, בארה"ב הייתה מספיקה ת"ז כדי לקבל משכנתא, בעוד שבישראל הרגולציה כבדה ביותר והבנקים יאמר לזכותם נתונים משכנתא בצורה מאד מאד קפדני

מחירי הדיור יכולים לרדת בשני מקרים:

  1. ההיצע יגבר על הביקוש – שנים של עבודה ויותר מכך אין גורם בשוק הנדל"ן הישראלי, החל מממשלת ישראל ועד הקבלן הכי קטן אינו מעוניין בתרחיש זה.
  2. כאשר לווים רבים לא יעמדו בתשלומי המשכנתא והבנקים יצטרכו לממש נכסים ביתר שאת, תרחיש מאד פסימי וקלוש לשוק המשכנתאות הישראלי.

בחודשים האחרונים, אני עד לתופעה ייחודית לשוק הנדל"ן הישראלי תופעה של זוגות אשר מתייאשים מלחפש דירה ולמה הדבר דומה, לשוק האבטלה הישראלי, הרי שאחוזי האבטלה המוצהרים הינם מתחת ל-5% הרי שבפועל דה פקטו האחוזים יותר קרובים ל-10% -11%, אתם וודאי שואלים ממה נובע ההבדל העצום הזה הרי שהוא נובע משיטות המדידה, אחוזי האבטלה שמחושבים על ידי הלמ"ס ו/או לשכת התעסוקה אינם לוקחים בחשבון מובטלים שסיימו לקבל דמי אבטלה ואינם ניגשים עוד ללשכות התעסוקה, הם אינם לוקחים שבחשבון אנשים שהפסיקו לחפש עבודה וכמובן אינם לוקחים בחשבון אדם שעבד שעה אחת בחודש.

כך הרי שהצניחה בביקוש לדירות שאנו עדים לה בתקופה האחרונה נובעת מכך שזוגות רבים אינם יכולים לרכוש דירה עקב ההתייקרויות יוצאות הדופן בשנים האחרונות, אותם זוגות "יושבים על הגדר" ואינם מחושבים בהגדרה של מחפשי דירה וכך נוצר עיוות אדיר ומן תחושה שאנו קרובים לסיום גל ההתייקרויות של דירות.

אסיים בנימה אופטימית ואומר השוק הישראלי ייחודי מאד ואולי תיתכנה עוד הפתעות חיוביות!

כל הזכויות שמורות לטל בן חיים ניהול פיננסי.

מעוניינים לקחת משכנתא? זקוקים לייעוץ פיננסי?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

    יעוץ משכנתאות

    קרא עוד

    הקשר בין מחירי הדיור לאחוזי האבטלה

    הקשר בין האבטלה הנמוכה לירידה בביקושים לדירות: שוק הנדל"ן הישראלי מזמן לנו תופעות ייחודיות שלא נראו...

    קרא עוד

    מחשבונים

    קרא עוד

    ניהול ופיקוח פיננסי

    בכל פרויקט נדל"ן יש המון היבטים פיננסיים וגורמי מקצוע, החל מספקים, שמאי, בנקים ועוד ולכן...

    קרא עוד

    מימון ליזמי נדל"ן

    בעידן שבו יש המון נותני אשראי, יש צורך באיש מקצוע רציני המתמחה במימון נדל"ן שייעץ...

    קרא עוד